domingo, 1 de marzo de 2009

<< setmana nº 3 >>

Aquesta setmana hem parlat de:


- Valors educatius.

- Un Gran Hermano de nens.
Es veu que diferents nens i nenes d’entre 8 i 12 anys han estat 15 dies en una casa de Gran Hermano.

Teories Pedagògiques actuals:

Pedagogies perennes:
Son pedagogies permanents de tota la vida.
Busquen l’ordre d’associar, mantenir l’ordre, transmetre...
Molt conservadora.
Es una pedagogia que busca el manteniment de lo que hi ha establert.
Aquest tipus de pedagogia legitima el poder, menys que l’autoritat.

Pedagogies performatives:
D’acció / D’actuació.
Es una crítica radical al model perenne.
Es la recerca de la màxima eficàcia; es busca l’èxit i el màxim rendiment escolar.
Son pedagogies derivades del conductisme.
L’objectiu es el rendiment.

Pedagogies hermenèutiques:
Hermenèutica es buscar el significat a través de l’anàlisi i la reflexió amb la finalitat d’entendre-ho.
Son pedagogies que no tenen un horitzó definit, sinó que la defineixen els alumnes.
No hi ha un ordre a conservar. No hi ha un perfil tancat.
Es reconèixer i comprendre.
Busquen que la persona se senti realitzada, reconeguda.
Busquen el relat de grup, la importància de la comunitat, vinculada a la interculturalitat.

Pedagogies postestructuralistes:

No hi ha relats col·lectius, sinó individuals i personals.

Són Pedagogies individualistes existencials i no admeten un currículum.

Pedagogies crítiques:

Busquen el canvi social, la transformació. Se les anomena Pedagogies transformades, ja que busquen canviar les condicions de vida de la gent, com per exemple Paulo Freire.

3 idees fonamentals:

La pedagogia ha tingut diversos canvis:

- S'ha passat de centrar-nos en l'educador a centra-nos en l'educant.

- S'ha passat de preocupar-nos per l'ensenyament a preocupar-nos per l'aprenentatge.

- Parlem de Centres Educatius, en comptes de parlar de Centres Escolars, ja que l'aprenentatge comunitari agafa una gran importància. Ara parlem de context educatiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario