sábado, 21 de febrero de 2009

<< setmana nº 2 >>

Aquesta setmana han sorgit temes a l’aula com el teatre i el cinema, doncs hi ha diverses propostes força interessants, “ojalá el temps no passés tant ràpid”!


Teatre:
  • Els nois d’història.
  • Jo sóc la meva dona.
  • Què?
  • Días mejores.
  • Spum a lot.

Cinema:

  • Ricard II (està per estrenar). Una versió de Shakespeare. Va del poder i sobretot, del autoritarisme.
  • La classe.
  • Mentes peligrosas.
  • Hoy empieza todo.
  • La ola.
  • La duda.

A més a més hem parlat de:

- El model de l’escola Francès.

- Foucault.

- Herbart.

- Dewey.

- L’educació familiar.
Hi ha temes que els pares poden si o no educar?

- Què vol dir integrar-se?


Per a que serveix la teoria de l’educació?

Ens ha de proporcionar elements per fer una reflexió.
Hi ha tres nivells d’anàlisis, essencials per a la teoria de l’educació:


- Primer nivell: Històric.
¿Com ha estat el mon i el pensament sobre l’educació?
o Mètodes educatius.
o Idees.
o Models educatius
o ...

- Segon nivell: Descriptiu.
¿Com és l’educació.
Hem de tenir un nivell descriptiu que ens ajudi a analitzar i a estudiar problemàtiques. S’ha de tenir opinió i criteri.

- Tercer nivell: Prospectiu / Normatiu.
¿Com hauria de ser l’educació?
o Criteris.
o Principis.
o Prescripcions.
o Normatives.
o Ideologies.
o ...


- Es bo separar les aules per sexe? Es veritat que les noies aprenen millor soles?
- Educació competitiva. Hi ha competència a les aules? Les notes públiques o privades?
- Que es millor que els nens/es juguin o que aprenguin?
- Finlàndia.

Temes propis de la teoria:


- La perfectibilitat.
¿Quines han de ser les metodologies més adients?

- La millora de les condicions educatives.
¿Tothom pot ser mestre o educador? Quines condicions calen?
Tothom està capacitat per educar als fills?


Dificultats per poder fer teoria:

- Metodologia.
- Problemes conceptuals.
- Expressió.
- Dificultat de pensar.
- La influència de la política a la infantesa.
- Democratització de l’ensenyament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario