Teatre:
- Els nois d’història.
- Jo sóc la meva dona.
- Què?
- Días mejores.
- Spum a lot.
Cinema:
- Ricard II (està per estrenar). Una versió de Shakespeare. Va del poder i sobretot, del autoritarisme.
- La classe.
- Mentes peligrosas.
- Hoy empieza todo.
- La ola.
- La duda.
A més a més hem parlat de:
- El model de l’escola Francès.
- Foucault.
- Herbart.
- Dewey.
- L’educació familiar.
Hi ha temes que els pares poden si o no educar?
- Què vol dir integrar-se?
Per a que serveix la teoria de l’educació?
Ens ha de proporcionar elements per fer una reflexió.
Hi ha tres nivells d’anàlisis, essencials per a la teoria de l’educació:
- Primer nivell: Històric.
¿Com ha estat el mon i el pensament sobre l’educació?
o Mètodes educatius.
o Idees.
o Models educatius
o ...
- Segon nivell: Descriptiu.
¿Com és l’educació.
Hem de tenir un nivell descriptiu que ens ajudi a analitzar i a estudiar problemàtiques. S’ha de tenir opinió i criteri.
- Tercer nivell: Prospectiu / Normatiu.
¿Com hauria de ser l’educació?
o Criteris.
o Principis.
o Prescripcions.
o Normatives.
o Ideologies.
o ...
- Es bo separar les aules per sexe? Es veritat que les noies aprenen millor soles?
- Educació competitiva. Hi ha competència a les aules? Les notes públiques o privades?
- Que es millor que els nens/es juguin o que aprenguin?
- Finlàndia.
Temes propis de la teoria:
- La perfectibilitat.
¿Quines han de ser les metodologies més adients?
- La millora de les condicions educatives.
¿Tothom pot ser mestre o educador? Quines condicions calen?
Tothom està capacitat per educar als fills?
Dificultats per poder fer teoria:
- Metodologia.
- Problemes conceptuals.
- Expressió.
- Dificultat de pensar.
- La influència de la política a la infantesa.
- Democratització de l’ensenyament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario